AB EMİSYON YÖNETMELİKLERİ 

Avrupa Birliği, ağır makinelerin neden olduğu çevre kirliliğini azaltma çabaları çerçevesinde, taşıt emisyonları konusunda bazı kurallar tesis etmiştir.  Bütün taşıt imalatçıları bu gereklilikleri zaten yerine getirmektedir. Euro 4 olarak tanınan mevzuat Ekim 2006'dan itibaren 3,5 gr/kWh'a kadar olan NOx emisyonlarına izin vermektedir.

Taşıt imalatçılarının en son Ekim 2009'a kadar yerine getirmesi gereken Euro 5 adıyla tanınan bir sonraki yönerge, NOx emisyonlarını 2,0 grKh olarak düzenlemektedir.

Aşağıdaki tabloda hem Euro 4 hem de Euro 5 için emisyon standartlarını görebilirsiniz.

EURO Emisyon standardı (g/kWh)

 

 EURO 4 

 EURO 5 

NOx

3.50

2.00

Karbon monoksit

1.50

1.50

Hidrokarbonlar

0.46

0.46

Karbon partikülleri

0.02

0.02

Endüstrisi, bu gerekleri yerine getirmek için çeşitli çözümleri değerlendirdikten sonra Seçimli Katalitik İndirgemeye (SCR, Selective Catalytic Reduction) ulaşmıştır.

HANGİ İMALATÇILAR SCR  TEKNOLOJİSİNİ KULLANMAKTADIR?

Euro 4 için: hayır, imalatçıların tamamı SCR teknolojisini talep etmiş değildir. MAN ve Scania EGR (Exhaust Gas Recirculation, Egzoz Gazı Yeniden Sirkülasyonu) tekniği I’i seçmişlerdir. Tüm diğer imalatçılar Euro 4 aşamasında SCR teknolojisini seçmişlerdir.

Euro 5 için: evet – MAN ve Scania dahil – tüm imalatçıların taşıtlarında SCR sistemini bulundurmaları gerekecektir. Yani, AdBlue® kullanmaları gerekmektedir.

SCR SİSTEMİ

Bu yöntem motorun optimize bir şekilde ateşlenmesiyle bir egzoz emisyonlarının arıtılması sistemini birleştirerek nitrojen oksit (NOx) gibi kirletici emisyonların düzeyinin azaltılmasını amaçlamaktadır. Prosedürün temel faktörü AdBlue® kullanımıdır.

Bu seyrelti, katalizöre ulaşmadan egzoz gazlarına püskürtülür. Bu noktada oluşan yüksek ısı AdBlue®'yu amonyağa dönüştürür. Daha sonra amonyak ve karşıt nitrojen oksitleri katalizöre nüfuz ederken birbiriyle reaksiyona girer ve atmosfer için zararlı olmayan iki elemente, nitrojen ve su buharına dönüşür.

BİR AĞIR HİZMET MAKİNASINDA AD BLUE BİTERSE NE OLUR?

Eğer AdBlue tankı boşalırsa, bu izin verilen emisyon düzeylerinin aşılmasına neden olur ve katalizör kısa sürede hasar görür. Sonuçlar OBD sistemi (On Board Diagnostic – Cihaz Üzerindeki Diyagnostik) içinde saklanır ve periyodik olarak kontrol edilir.

 

 

 

Döviz

1 $ = 2,25 TL
1 € = 2,84 TL
100951 Ziyaretçi

Sözlük